El concepte de gihad és de
constant i rabiosa actualitat. Molt sovint no és del tot conegut per la
població del món occidental i a voltes està mal utilitzada pels mitjans de
comunicació[1]. Tanmateix, perquè també té una pluralitat
de sentits els quals, tant tenen a veure amb l’individu com amb la
col·lectivitat, amb continguts tant espirituals com sociopolítics. Val a dir
que, alhora, també és un concepte complicat donat que hi ha una forta diversitat
interpretativa i que cap figura de la jerarquia religiosa islàmica explicita el
seu significat i sentit concret. Tot plegat, fa que el terme s’associï al terrorisme islamista. Però què
és realment el gihad? Com cal interpretar-lo?
Etiquetes
ANTROPOLOGIA
(3)
CIÈNCIA POLÍTICA
(5)
CINEMA
(18)
CITES
(1)
COMENTARIS
(80)
CRITICA LITERARIA
(1)
DIDÀCTICA
(2)
ECONOMIA
(5)
ÈTICA
(2)
FILOSOFIA
(58)
GEOGRAFIA
(1)
GLOBALITZACIÓ
(10)
HIPERTEXTUALITAT
(21)
HISTÒRIA
(45)
HISTÒRIA ANTIGA
(5)
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA
(22)
HISTÒRIA D'ESPANYA
(14)
HISTÒRIA DE CATALUNYA
(13)
HISTÒRIA DE L'ART
(12)
HISTÒRIA DE ROMA
(5)
HISTÒRIA MEDIEVAL
(3)
HISTÒRIA MODERNA
(4)
Invasió russa d'Ucraïna del 2022
(2)
ISLAM
(10)
LITERATURA ALEMANYA
(4)
LITERATURA ANGLESA
(15)
LITERATURA CATALANA
(19)
LITERATURA CLÀSSICA
(11)
LITERATURA ESPANYOLA
(28)
LITERATURA FRANCESA
(8)
LITERATURA ITALIANA
(3)
LITERATURA LLATINOAMERICANA
(5)
LITERATURA MEDIEVAL
(14)
LITERATURA NORD-AMERICANA
(11)
LITERATURA NÒRDICA
(1)
LITERATURA RUSA
(1)
LLIBRES
(168)
MODERNITAT
(9)
MÓN ACTUAL
(48)
MÓN CLÀSSIC
(16)
MÚSIQUES
(2)
NEOLIBERALISME
(4)
NIETZSCHE
(10)
NOU REALISME
(5)
NOVEL·LA HISTÒRICA
(15)
PEDAGOGIA
(2)
PERSPECTIVA DE GÈNERE
(5)
POESIA
(5)
POST
(40)
POSTMODERNITAT
(16)
PRESOCRÀTICS
(3)
PROCÉS CATALUNYA
(14)
PSICOLOGIA
(1)
ROMANTICISME
(6)
SOCIOLOGIA
(5)
TEORIA DE LA CULTURA
(1)
TEORIA DEL CONEIXEMENT
(13)
ULTRADRETA
(5)
Seguidors
dissabte, 1 d’abril del 2017
Subscriure's a:
Missatges (Atom)